fbpx

לייזה פאנלים

צנצנות

לימונים כבושים ב-10 דקות

אין כמו צנצנת לימונים כבושים לשדרוג האוכל

3.5K שיתופים

סיפרתי לכם כבר שכשאמא שלי מגיעה לארץ, דבר שלישי בערך שהיא עושה אחרי שהיא משתלטת לי על המטבח ומוציאה את כל דברי החלב והבשר, היא ממלאה את המחסנים שלי בקטניות ואגוזים ואז מכתרת את המטבח בצנצנות שבכל אחת מהן נטוע ירק כבוש צבעוני אחר: סלקים, עגבניות ירוקות, מלפפונים, בצל, פלפלים ולימונים
וככה היא חוזרת לאמריקע ומשאירה אותי עם צנצנות ולב מוחמץ.
אני מאוד אוהבת את מלאכת הכבישה, החיכייה הציפייה לטעום כבר מהצנצנת המסנוורת והמסתורית תמיד מפתיעה. הרי מללפונים שכבשתי באביב שונים לחלוטין ממלפפוני קיץ. כל פעם הטעם מעט אחר. אנחנו אף פעם לא יודעים עד הסוף איך באמת יצא לנו, נגיסה מהכבוש זה תמיד סוג של ריגוש. ואני הכי אוהבת כשאומרים לי “יצא דווקא טעים הפעם”
אחרי שני שאני כובשת לימונים
גיליתי שככה הכי טעים לי: לא יותר מדי פפריקה, בלי שום פלפל או עלה דפנה והכי טוב לשמור אותם במקרר. אין כמו צנצנת לימונים כבושים  במקרר, זה משדרג כמעט כל דבר:תבשילי עוף ודגים,  חציל או פלפל קלוי, סיר עוף מבושל, ממולאים כמו עלי גפן, מנגולד, קישואים, סנדביצ’ים, כריך תוניסאי,  קציצות טונה עם לימון כבוש, , סנדביצ’ים כבר אמרתי?  יוגורט עם נענע מלפפונים, סומק ולימון כבוש, אורז עם חומוסים ולימון כבוש, מה לא???  בקיצור משדרג פלאים

צנצנת זכוכית מעוקרת של 500 מ”ל בערך (עיקור: לקערה עמוקה עם מים רתוחים נכניס צנצנת ומכסה נוציא ונייבש)

מה צריכים?
4-5 לימונים עם קליפה יחסית דקה
מלח גס או רגיל
פפריקה מתוקה או חריפה (אני משתמשת במתוקה)
שמן זית

איך מכינים?
1. פורסים לימונים לפרוסות דקות, מנקים פרוסות לימון מגרעינים, כל פרוסה טובלים קלות במלח ופפריקה משני צדדיים או על כל שכבת לימונים מפזרים כרבע כפית מלח.
2. בונים מגדל לימונים ולוחצים כל שכבה  עם הידיים, שיגירו מעט מהמיץ  ככה המיץ עולה ומכסה את הלימונים עד כמעט למעלה. (הכי חשוב שהלימונים יגיעו עד השפה העליונה כמעט, עדיף צנצנת קטנה מלאה מצנצנת גדולה חצי מלאה)
3. מכסים לימונים עם מיץ מלימון עסיסי שלם.
4. מערבבים כפית פפריקה עם כחצי כוס שמן זית וסוגרים עם השמן את שפת הצנצנת, אפשר לשים שקית ניילון או דף אפייה שיהיה אטום היטב. אחרי יום יומיים כדאי לנער מעט את הצנצנת בלי לפתוח.
5.  אחרי ארבעה ימים אפשר להנות מהלימונים, ארבעה ימים ניתן לשמור הצנצנת בחוץ. אחרי פתיחה שומרים במקרר!

מרשה לכם:
אפשר להוסיף עלה דפנה אחד, 5 גרגירי פלפל, כפית צ’ילי גרוס.  לדעתי מיותר אבל אפשר.

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
43 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend