fbpx

לייזה פאנלים

עוגות

מאפינס בננה נוטלה

בלי להפעיל שום מיקסר, הכל בקערה וכה קל וטעים

939 שיתופים

יש מצב שאני מפתחת משהו. מכירים את זה שלתינוקי שלכם אין מצב רוח ולא בא לו כלום והוא נרגן ועצבן ואאוטוטו פורץ בבכי? אז כזה. מרגישה את העצמות (לא שזה רע).
לפני יומיים התקשרו לבשר לי “הבת שלך נכשלה בבדיקת שמיעה” הייתי בהלם, אלף כל, היא לא אומרת “מה?” כמנהג הילדים עם נוזלים באזניים ובית כל, הרי יש לה אזני דמבו חמדמדות שעם רוח גב יש מצב למעוף קל “איך? כיצד?” שאלתי “נכשלה, צטערים קחי אותה בדחיפות ל-א.א.ג לבחינה חוזרת” (מדהים איך כל רטוריקת הדיבור זה הצליח ונכשל מהרגע שהם יוצאים מהתחת), 
אז הלכנו לבחינה חוזרת אצל הא.א.ג “איזה יופי של אזניים יש למיידל’ע, הכל אצלה פיקס” אמר הדוקטור בחיוך פרברטי קל.
“תגיד דוקטור אתה מוכן להתלהב גם משלי?” מגישה לו תוך כדי את אוזן ימין (השמיעה שלי לא משו, זה גנטי כנראה, כשאני מדברת עם דוד חיים בטלפון הוא מרים את רחוב הנשיא בחדרה ואני את שדרות רוטשילד תל אביב. אפילו בצבא הורידו לי פרופיל על אוזן ימין. קורה.)
“הו הו הו מה הולך לך באזניים” פסק הדוקטור באקסטטה
הוא הסתכל דרך המיקרוסקופ הענק ומה שהוא הוציא משם, הו אלהים: פקקים, בקבוקים למיחזור, מסמרים, זוגות גרביים שנעלמו, מפתחות שאבדו, מטבעות כסף קטן, מילים מיותרות, שטויות שקניתי, קנסות שהחבאתי פתקים שאנשים רצו לשים בכותל.הו מה הלך שם.
עכשיו אני שומעת הכל. 
כנראה מזה 
נהייתי 
קצת
חולה
ונורא
רגשי.

אז רק שתדעו שחוש השמיעה חידד לי  את חוש הטעימה ובגלל שחשתי לא משהו, חשתי למטבח יחד עם קיטנית הבית והכנו מאפינס נפלאים. קלים להכנה וכל כך  טעימים:

לבלילה הלבנה:
3 בננות בשלות מעוכות היטב
2 ביצים גדולות או 3 קטנות
2 כוסות קמח + שקית רבקת אפייה
חצי כפית סודה לשתייה
3/4 כוס סוכר חום או רגיל
חצי כוס שמן רגיל
חצי כוס שמנת מתוקה
שקית סוכר וניל
רבע כפית מלח
מיץ מלימון שלם
2 בננות חתוכות טבעות דקיקות

לבלילה החומה
3 כפות נוטלה
כוס מהבלילה הלבנה

תנור מחומם מראש – תבנית שקעים של מאפינס קטנים או תבנית מלבנית או טורט 26

איך מכינים?
1. בקערה נערבב היטב את הבננות המעוכות עם הביצים, הסוכר, השמנת מתוקה, הלימון והשמן, ננפה לקערה את הקמח עם אבקת אפייה, סודה לשתייה, סוכר וניל ומלח נערבב עד קבלת בלילה אחידה.
2. נפריש כוס מהבלילה לקערה אחרת ונוסיף לה 3 כפות נוטלה – נערבב טוב טוב (אם תבנית, אז כמנהג עוגות השיש, קודם בלילה לבנה מעליה חומה ועם סכין כמו מכחול נצייר תמונה)
3. ניצוק בלילה לבנה עד החצי (לא יותר זה תופח) ואת מרכזה ננקד עם כפית מהבלילה החומה, עם סכין בתנועה סיבובית נערבב חום ולבן. נעטר בבננה
4. נכניס לתנור 170 מעלות עד השחמה יפה (כחצי שעה למאפינס קטנים) כ-40 דק’ לתבנית.

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
8 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend