לייזה פאנלים

יש משהו לקינוח?

בבקה אגוזים קינמון הכי טובה שיש

עוגה לחיים

1.0K שיתופים

בבקה זאת אהבה גדולה, זוכרים את איילין וג’רי בקרב על הבבקה כשהם צריכים לבוא להתארח איילין אומרת “אין שום עוגה שתנצח בבקה” והיא צודקת!! כל תינוק צריך להגיד אבא אמא בבקה! (דרך אגב, בבקה זה מהכינוי ביידיש לסבתא, באבי ) כי אין על גבעות השמרים המדופדפות האלה במילוי נדיב עם תה או קפה.
בניו יורק ופלורידע יש את הבבקות הטעימות ביותר (בעיני לפחות) בארץ הבבקה הקנויה הכי טעימה, שייכת לקונדטורית גן עדן בדיזינגוף, לא יודעת אם היא עדיין קיימת, אבל פעם, בצעירותי, כשהגוף שלי קיבל הכל באהבה וסליחה ויכולתי ליישר כמעט תבנית, היום אני עדיין מיישרת, אבל עם פירורי רגשות אשמה. בקיצור בואו נפשיל ונתחיל.

כמה דברים:
1. נעבוד עם בצק שמרים קר, אחרי שעה וחצי התפחה בחוץ מכניסה למקרר לשעה אפילו כמה שעות או לילה ואז עובדת איתו. ככ נוח למרוח ולגלגל
2. שימו לב מי שלא אוהב קינמון שם שתי כפות קקאו במקום, זה יוצא נהדר לא פחות.
3. כמובן שאפשר למלא עם הבצק המושלם כל ממרח שוקולד/חלווה וכו’.

תבנית עגולה או קוגלהוף 24-26 

בצק  נפלא שתמיד מצליח
500 גרם קמח רגיל או כוסמין לבן
רבע כוס סוכר (50 גרם)
כף שמרים יבשים
200 גרם דנונה 3%
100 גרם חמאה רכה
שליש כוס חלב (80 מ”ל אין צורך פושר)
ביצה
שמינית כפית מלח

מילוי אגוזים קינמון נפלא
200 גרם אגוזי פקאן או מלך
חצי כוס סוכר לבן  (100 גרם )
רבע כוס סוכר חום דחוס (50 גרם)
50 גרם חמאה רכה או רבע כוס שמן
רבע כפית מלח
כפית תמצית וניל
כף מיץ לימון טרי
כף קינמון (מי שלא אוהב קינמון שם שתי כפות קקאו)
שליש כוס שמנת מתוקה (או חלב שקדים או קרם קוקוס 80 מ”ל)

50 גרם חמאה רכה – למריחה על הבצק

ציפוי העוגה: (3 אפשרויות, בחרו את המועדפת עליכם)

מי סוכר:

חצי כוס סוכר עם חצי כוס מים נרתיח יחד עד המסה. וניצוק על העוגה ההפוכה
גלייז לבן:
100 גרם אבקת סוכר עם 3-6 כפות חלב איזה שיש, נערבב במרץ עד איחוד. ניצוק ממעל רק כשהעוגה ממש קרה
או אבקת סוכר
כשהעוגה מתקררת נאבק באבק סוכר

איך מכינים?
הבצק: לקערת המערבל נכניס: קמח, סוכר, שמרים, מלח, חמאה רכה רכה, חלב, ביצה ויוגורט. נפעיל מערבל מהירות איטית כ 3 דקות, אחרי 3 דקות נגביר מהירות לעוד 5 דקות. נכבה. הבצק נעים למגע ומוכן להתפחה. נתפיח שעה חצי בחוץ, אחרי שעה וחצי נכניס למקרר לעוד חצי שעה (הכי כיף לעבוד עם בצק קר)
המילוי:למעבד מזון נכניס: אגוזים, קינמון, סוכר, מלח נטחן, נוסיף חמאה רכה ושמנת מתוקה, נטחן עד קבלת תערובת משחתית. נשמור עד ההכנה במקרר.

הרכבה: לחצו על סרטון הדגמה בהמשך

שיטה 1: על משטח מקומח היטב, נרדד את הבצק שלנו אט אט עד שנקבל יריעת בצק גדולה, נפזר בכמה נקודות חמאה רכה ונמרח, נפזר בכמה נקודות ממרח אגוזים קינמון ונמרח יפה יפה על כל שטח הבצק (לא נגזים עם המילוי),
נקפל את הבצק לשניים, נרדד אותו קלות, ושוב נמרח על דף הבצק מעט חמאה וממרח אגוזים קינמון, שכבה דקה שתגיע לכל פינה בבצק ושוב נקפל את הבצק ונרדד מעט (אולי המילוי קצת יברח וזה בסדר (ננקה מעט את משטח העבודה)
ושוב נמרח מעט חמאה וממרח אגוזים נקפל ועכשיו נרדד למלבן, הפעם נגלגל את הבצק לכדי נחש שמנמנן. הקוטר של הנחש העגול צריך להתאים לקוטר התבנית, אם הוא יותר גדול נחתוך את המיותר, אם הוא יותר קטן נמתח אותו מעט, נכניס לתבנית קוגלהוף משומנת היטב. (שימו לב: רק אם יש תבנית קוגלהוף אנחנו מודדים, כי כשהופכים אנחנו רוצים שתעמוד יציב ותתפח שווה!! בתבנית עגולה רגילה נניח את הנחש בתבנית איך שבא!!)

שיטה 2 (פשוטה יותר):  על משטח מקומח נרדד את הבצק ליריעה דקה דקה, נפזר מוקדי חמאה ונמרח קלות נפזר ממרח קינמון בכמה מוקדים ונמרח, נגלגל בעדינות לנחש ונניח בתבנית עגולה ומשומנת איך שבא.
התפחה שניה ותנור: נכסה בניילון וניתן לו לתפוח עוד שעה במקום חמים. נמרח בחלמון ביצה ונכניס לתנור מחומם מראש (כרבע שעה לפני) חום 170 מעלות –  לכ35-45 דקות. או עד השחמה יפה/

מרשה לכם:
בצק טבעונישי/פרווה:  500 גרם קמח לבן, כף ורבע שמרים יבשים (כ-14 גרם), 50 גרם סוכר (רבע כוס), חצי כוס שמן (120 מ”ל) כ- כוס מים. חמימים = נתחיל עם 3/4 כוס _180 מ”ל – אחרי ערבול איטי של דקותיים, נראה אם צריך להשקות את הבצק בעוד מעט מים.  – נערבל הכל יחדיו עם וו לישה כ8 דקות. השאר כרגיל

 

 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
51 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend