fbpx

לייזה פאנלים

עוגות

גאלט דה ראש השנה

לא יאומן כמה קל וככה טעים עוגת המלכים

2.8K שיתופים

תקשיבו רגע, זו עוגה שאני מחייבת אתכם להכין, היא כה קלה והיא ככ טעימה. בצק עלים מוכן צ’יק צ’אק קרם שקדים מעליו תפוחים מקורמלים  נותנת בפריזורה חשה עצמי בסקיאט. בכלל,  אני מכינה את הגאלט/פיטיבייה הזה במבטא צורפתי ועם שיק של מאפיית בוטיק. ממליצה להרכיב אותו ולהכניס לתנור ממש לפני כניסת ראש השנה. מושלם. מי שמכיר את עוגת המלכים, יודע שנהוג לטמון בה איזה בובה קטנה או כתר ומי שמוצא אותו הוא מלך ליום אחד, שזה נחמד, אבל אני אמא יהודיה חרדתית, אני רואה קדימה, איך מישהו בולע ומשתנק וצריך לעשות לו היימליך ואני צועקת “יש בקהל רופא רופא” והיא צועק עלי “מה היה דחוף לך לדחוף בובה למאפה?”. אז בלי. או עם. זה כל כך טעים.

שתהיה לכולנו שנה זהב בדיוק כמו העוגה הטעימה הזו.

דף אפייה תבנית תנור

מה צריכים?
300 גרם בצק עלים קנוי

לשכבת שקדים:

100 גרם שקדים טחונים (קמח שקדים)
100 גרם סוכר (חצי כוס)
60 גרם חמאה רכה רכה או מחמאה או חמאת שקדים רכה (לא מומסת)
ביצה (טבעונישים בלי ביצה)

לשכבת התפוחים:

3 תפוחים ירוקים קלופים חתוכים קוביות
2 כפות סוכר חום
כפית קינמון (לא חובה)
40 גרם חמאה או מחמאה
רבע כפית מלח

ביצה או שמן זית

איך מכינים
1. התפוחים: נכניס למחבת על אש בינונית יחדיו: קוביות התפוחים, החמאה, הסוכר והמלח, ברגע שהחמאה נמסה, נערבב ונניח לתפוחים להתרכך – כ-10 דקות על האש. נכבה ונצנן את התפוחים לחלוטין.

2. קרם השקדים: נערבב בקערה קטנה: חמאה רכה, קמח שקדים, ביצה וסוכר, נערבב טוב טוב ונכניס למקרר.

3. הרכבה: על דף אפייה נקרוץ עם טבעת פאי או צלחת בקוטר 24 שני עיגולים  של בצק עלים (לא נרדד!). נניח את עיגול הבסיס על דף האפייה, במרכזו נמרח את קרם השקדים , אך נשאיר שוליים של 2 וחצי ס”מ, מעליו נערום את התפוחים, נבריש בביצה טרופה את שולי העיגול, נסגור עם העלה העגול הנוסף את הפאי, נצבוט טוב טוב את הקצוות, נבריש היטב  את פני העוגה וצדדיה ונכניס למקפיא לחצי שעה/שעה, כדי שיהיה קל לשרטט על פני העוגה.

4. האפייה: נדליק תנור חום 200 מעלות. נוציא מהמקפיא, עכשיו קל לצייר על פני העוגה, עם סכין חדודה, ניצור במרכז פתח אוורור קטן, ואז נצייר בחריצה עדינה  מה שבא לנו, אפשר גם לכתוב נגיד “שנה טובה” או לצייר תפוח

5. נכניס 200 מעלות רבע שעה ואז נוריד ל150 מעלות לעוד 30 דקות. כמה פשוט ככה טעימי

 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
40 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend