fbpx

לייזה פאנלים

יש משו לקינוח?

העוגיות של קרלה

עוגיות עם מילוי שקדים קצוצים - כאלה עוד לא טעמתם

1.8K שיתופים

אני אוהבת עוגיות.הן קטנות ולא מאיימות כמו עוגת  קצפת ענקית מלאה בחשיבות עצמית (לא שיש בזה משהו רע), אבל לפעמים בא לנו פשוט וצנוע  בלי מזלג או מקרר, כיף לטבול אותן בתה או קפה, קל לאחוז אותן,  קל לצאת איתן לפיקניק או סתם לגינה. ובניגוד לעוגה תמיד נרצה מהן עוד אחת ודי ואם הן ביתיות הן תמיד יתגודדו בצנצנת זכוכית מפתה או בקופסת פח ישנה. והן לא נשמרות רק בקופסה הרבה זמן, אלא גם בזיכרון שלנו: הרי מה נשאר למאיר אחרי מות אימו בספר היפה “סוף דבר” של יעקב שבתאי? עוגיות החמאה שאפתה.  זוכרים איך הרשת הפכה ויראלית בעקבות מתכון עוגיות אגוזים וריבה שהוטבע על קברה של סבתא אהובה, שכל העולם יראה שסוד העוגיות לא ירד איתה לקבר. שכולם יעמרו רגע ליד קברה יחלקו כבוד וירשמו מתכון. כי אין על עוגיות.

קיבלתי את המתכון מהבן שלי ששהה אצל חברה בברלין, אלה הן העוגיות שסבתה הגרמניה מכינה, הבן שלי לא הפסיק להתפעל מהן  “אמא, לא אכלת כאלה, את חייבת להכין אותן, הן יוצאות דופן” ואם טעים לו, אז דפנטלי זה טעים.  שלח לי את המתכון בכתב ידו (איזה ילד בן 17 טורח וכותב תגידו לי). מיד הפשלתי שרוולים והכנתי את הענוגות האלה. לא לשנות כלום. לנסות להכין בדיוק ככה.  זה אולי העוגיות המיוחדות והטעימות ביותר שהכנתי בשנה החולפת, יש מצב חותמות קבע אצל רבים מכם. ותזכרו עוגיות עוברות מדור לדור.

מה צריכים?

לבצק:

2 כוסות קמח כוסמין לבן או קמח רגיל (280 גרם)
כפית אבקת אפייה
150 גרם חמאה רכה רכה
שקית סוכר וניל או כפית תמצית וניל
שמינית כפית מלח
חצי כוס סוכר לבן (100 גרם)
חלמון
2-4 כפות מים קרים

למילוי:

400 גרם שקדים לא קלופים ולא קלויים
מיץ משני לימונים
חצי כוס סוכר (100 גרם)
חלבון

לציפוי:

50 גרם אבקת סוכר
2-3 כפות מיץ לימון

איך מכינים?
1. הבצק: במעבד מזון או שנערבב יחדיו: קמח, סוכר, מלח, חמאה רכה רכה וחלמון – קיבלנו בצק פירורי, נוסיף לבצק 2-4 כפות מים קרים ונאחד אותו עד שיהפוך לגוש. נניילן ונניח בצד לרבע שעה. (בקיץ נשים במקרר)

2. המילוי: נטחן יחד שקדים, סוכר, חלבון, שמינית כפית מלח ומיץ מ-שני לימונים עד שנקבל תערובת שקדית פירורית  –  כמו בסרטון  – שחלילה לא נהפוך לממרח טחון מדי

3. נדליק תנור חום 180מעלות לא טורבו.

4. הרכבה: על משטח מקומח נלוש את כדור הבצק עד שנרגיש שהוא לגמרי פלסטלינה רכה ונעימה. נקמח מעט דף אפייה, נקמח מערוך. עם הידיים נמעך את הכדור למלבן, נניח מעליו דף אפייה מעט משומן ונרדד – נרצה לרדד למלבן  דקיק בגודל 30X40 – אם צריך ניקח “טלאים” של בצק ונדביק איפה שחסר להשלמת המלבן. (ראו סרטון). לא לפחד לרדד.

5. החיתוך: נסמן עם סכין קו עדין בדיוק  האמצע הבצק.   חצי דף  בצק נמלא במילוי יפה יפה ואז  את חציו הריק יחד עם הדף אפייה נרים ונכרוך את ה”ספר” שלנו, נמעך קלות, אם צריך נחתוך שוליים מיותרים. נניח על תבנית אפייה – נכניס את “הספר” למרכז התנור – 180 מעלות כ-30-40 דקות. עד שמשחים קלות.

6. הציפוי: נערבב במרץ 2-3 כפות מיץ לימון טרי עם 50 גרם אבקת סוכר עד שנקבל נוזל לבן שקפקף.

7. נזליף את הסירופ באופן מקושקש, או נבריש על  פני כל העוגה. נחתוך למלבנים בגודל של כ- 6X3 ס”מ, כשמתקרר נשמור בקופסה.

 

קישור לצנצנת עוגיות 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
57 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend