fbpx

לייזה פאנלים

סירים

סיר נפלא של ארטישוקים ותפחי אדמה

אולי הדבר המנחם ביותר שאכלתי ואכלתי

710 שיתופים

לפני ככה וככה שנים נסענו כל המשפוחה לאיטליה עם הרכב התגלגלנו לכיוון נאפולי היה מאוחר מאוד ורעב מאוד ולא מצאנו שום מקום לחטוף משהו בדרך, כשהגענו אל הבית הכפרי ששכרנו ליד העיר סורנטו. הבנתי שאם אני לא אוכלת משהו אני אוכלת את אחד הילדים, שאלתי את האישה היפה שקיבלה את פנינו בעלטה “אקסקיוס מי וור מונג’ורה?” (הדגמתי לה עם הפה והיד) האישה אמרה משהו בשפה שלא הבנתי מילה, אבל הבנתי הכל. היא הובילה אותנו למטבח הכי יפה שראיתי בחיי, מטבח ישן עם אריחים צבעוניים ורצפת עץ אמיתית ותנור פחמים של פעם,   כשבמרכזו עמד סיר כבד איטלקי עתיק שבטח האכיל כבר כמה פיות ודורות אחורה. הסיר היה מלא בארטישוקים ותפוחי אדמה. סיר עם רכות מזמינה של אוכל מנחם אמיתי. היא הביאה לנו לחם ואנחנו כולנו טרפנו.

זה אולי הדבר הטעים ביותר שאכלתי. בבוקר זכינו לראות  את יפי הבית בית עם אדמה מניבה, ערוץ נחל שעבר בינות העצים,כרמים, המוני עצי לימון, שיחי ארטישוק ועצי תות.  הרבה זמן ניסיתי לשחזר את המנה. נראה לי שהצלחתי.
תוספת נפלאה לחג  או לשולחן שישי המתאימה לכל המגדרים והעדות.  בסיר שלנו שוכנים השניים שיחדיו הם  זיווג משמיים: ארטישוקים ותפחי אדמה. להכין  ולא להאמין כמה טעים, קל ומיוחד. אפשר להגיש עם איולי או רוטב ליד ואפשר ככה בנטורל, זה ככ טעים.

מה צריכים?
5 ארטישוקים טריים חצויים ומנוקים או 10 לבבות ארטישוק קפואים חצויים
קילו תפחי אדמה חתוכים קוביות גדולות מזן ראטה או דזירה (אפשר לערבב שני סוגי תפחי אדמה שונים זה ככ טעים)
רבע שורש סלרי חתוך קוביות
4-6 שיני שום קצוצות לא כתושות
מיץ מחצי לימון עסיסי
רבע כוס שמן זית
כפית מלח
פלפל שחור
כפית חוטי רוזמרין קצוצים
5 כפות עלי פטרוזיליה חתוכים
מים

איך מכינים:
1. הארטישוקים: נתלוש את העלים הקשים של הארטישוק עד שנגיע לעליו הרכים,נשאיר כ2 ס”מ גזע, נחצה את הארטישוק לחצי, וננקה סביב העטרת, עם כפית נגרוף את השערות העקשניות. נכניס לקערת מים עם 4 כפות מיץ לימון. ככה נעשה לכל חמשת הארטישוקים, קצת לכלוך, אז מה? שווה! חוצמזה, אפשר קפוא.
2. תפחי האדמה: נקלוף את התפחי ונחתוך לקוביות גדולות
3. רוטב הסיר: בכלי (לא בסיר) נערבב יחד 3 כוסות מים רותחים עם מיץ מחצי לימון, רבע כוס שמן זית כפית גדושה מלח גס ו 4 שיני שום קצוצות, רוזמרין, נערבב טוב טוב
3. הסיר: בסיר שטוח וגדול המקבל תנור, נקפיץ ב 4 כפות שמן את הארטישוקים, הסלרי והתפחי אדמה כ-5 דק’, נשקשק מעט את הסיר, נוסיף את הרוטב, נכסה סיר אש קטנה כ 40-50 דקות או עד רכות התפחי והסלרי. אחרי 20 דקות נבדוק אם צריך נוסיף מעט מים.
4. ננכניס למכת חום 220 מעלות לתנור שלב אמצעי כרבע שעה. נכבה. נתקן תיבול. נוסיף עוד שלוק של שמן זית ופטרוזיליה טריה קצוצה.

איולי טרגון
2 חלמונים
3/4 כוס שמן רגיל
חצי שן שום כתושה
כף חרדל
חצי כפית מלח
מיץ מחצי לימון
כף טרגון קצוץ (אפשר פטרוזיליה או בזיליקום במקום)

 

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
19 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend