לייזה פאנלים

עוגות

עוגת גבינה משגעת עם קרם לימון

עוגת עננים לימונית ללא טיפה של קמח כל כך מתאימה לפסח

5.2K שיתופים

איך לעזאזאל עד היום לא הכנתי למון קארד? קרם לימון. הרי זה משחק ילדים? רק המילה למון קארד גורמת לי ויברציות ואי נוחות  כאילו אני בשעת תה אצל המלכה עם מיני טארטים, סקונס ומייגן מתבכיינת שהלמון קארד לא כמו באמריקע. אז עשיתי עבודת חקר לימון הצלבתי מידע, קראתי המון, ראיתי והבנתי איך לפשט לפשט לפשט. זה ככ קל להכין את הקרם הזה, שאני מוכנה לשעת תה בכל שעה שהמלכה תקרא לי.

אני מטורפת על קי-ליים פאי ועוגת מרנג לימון ועוגות לימון וגלידות חמוצות, וארטיק לימון וריח לימון, אז כשראיתי שהחלמונים הולכים לקרם הלימון, הבנתי מיד ששכבת האמצע תהיה קצף מרנג גבינית אוורירית, עננית נפלאה.

היא קצת עבודה, אבל אני בוחרת תמיד להיות בצד של העובדים, העבדים, שנהנים מהדרך ואז מגיעים לחג עם הלשון בחוץ  לקפיי ולתיי וכשכולם מתעלפים מהעוגה  אני אומרת בצניעות שוויצרית:  “כן, שווה את המאמץ”, אז היא כל כך שווה את ההשקעה, היא ז’ורנל, היא להיכל, היא נראית קונדטוריה והיא מסחררת בטעמה.  כן יש בה כמה שלבים, כן היא עשירה, אבל מגיע לנו כל כך להתפנק. והיא כל כך טעימה יום יומיים שלושה, חמישה אחרי, אז בכלל.

בניגוד לעוגות גבינה,  את זאת אני אופה  כל הדרך על 160 מעלות, כ-50 דקות מלאות, היא לא תצא גבוהה מאוד אבל היא תצא היכל התהילה והטעם.

לתחתית:
150 גר’ קמח שקדים
100 גר’ חמאה מומסת
שמינית כפית מלח
2 כפות קורנפלור

לשכבת הגבינה האפויה
500 גרם גבינת סקי 5% או 9%
225 גרם גבינה שמנה 25% ומעלה
200 גרם דנונה BIO
כפית תמצית וניל
70 גרם קורנפלור (חצי כוס)
2 כפות מיץ לימון
4 חלבונים
כוס סוכר (200 גרם)

לשכבת הקצפת
חצי כוס שמנת מתוקה
3 כפות סוכר
130 גרם דנונה בסגנון יווני
כפית גרידת לימון
שקית סוכר וניל

לקרם הלימון
4 חלמונים
גרידה משלושה לימונים
חצי כוס סוכר (100 גרם)
חצי כוס מיץ לימון סחוט טרי
50 גרם חמאה

תבנית 24 או 26  עגולה משומנת – תנור מחומם מראש ל-180 מעלות
איך מכינים:
התחתית: במעבד מזון או עם הידיים נערבב היטב את חומרי התחתית, נשטח על תבנית משומנת ונכניס לתנור 180 מעלות 8 דקות – נוציא ונקרר

שכבת גבינה
: נערבב גבינות: גבינת, סקי, גבינה שמנה, דנונה BIO עם כפית תמצית וניל , 2 כפות מיץ לימון ננפה 70 גרם קורנפלור לתערובת הגבינות ונערבב במרץ, שלא נראה גושישים. נקציף חלבונים לקצף רך, כשהקצף רך נוסיף תוך כדי ערבול כף אחרי כף  כוס סוכר עד שנקבל קצף יציב ומבריק, נאחד תערובות: את קצף החלבונים נטמיע בבלילת הגבינה בפעמיים ובתנועות קיפול עדינות עד הטמעה מוחלטת. ניצוק את בלילת הגבינה על התחתית, נוריד את חום התנור ל160 מעלות ונאפה כ-50 דקות. נצנן בתנור כבוי כשעה – ואז בחוץ עוד חצי שעה. העוגה יוצאת מעט רוטטת וזה בסדר, אולי היא תתבקע והיא לבטח תצנח מעט וזה גם בסדר, בהרכבה הכל יראה וואו.

קרם לימון
: בסיר נערבב היטב סוכר עם גרידת לימון, נוסיף חלמונים ונערבב במרץ, נוסיף חצי כוס מיץ לימון, נדליק כיריים להבה בינונית נמוכה  ונטרוף את התערובת עד שנראה בועיות והסמכה קלה.לוקח כ10 דקות.  נוריד מהאש, נוסיף 50 גרם קוביות חמאה. (כשמכבים תהליך ההסמכה נמשך לא לדאוג!!). לקבלת קרם משי ללא חתיכות של גרידת לימון, נעביר את הקרם דרך מסננת לכלי.

הקצפת
– נכין את הקצפת רק כשעוגת הגבינה מתקררת היטב: נקציף שמנת מתוקה, נוסיף סוכר,  שקית סוכר וניל, גרידת לימון כשמתייצב נוסיף דנונה גריק  עד קבלת קצפת יציבה. נמרח על עוגת הגבינה, נמרח ממעל את קרם הלימון. נכניס לקירור לפחות לשלוש שעות ומעלה.

  • במקום יוגורט אפשר שמנת חמוצה
  • אם נשאר קרם לימון נשמור במקרר בצנצנת זה ככ טעים עם גלידה, על מרנג, עם עוגיית חמאה עם מה לא?

תגיות

תגובות

קבלו התראות
התראה
65 תגובות
הכי חדשות
הכי ישנות הכי מדורגות
Inline Feedbacks
צפו בכל התגובות

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ ותהיו הראשונים לקבל מתכונים ועדכונים

Send this to a friend